Fotók: Keppel Ákos
„Általában természetes színösszetételeket használ – barna, rozsdaszín, arany, homok, fekete, szürke és fehér váltakozik munkáin. Visszatérő témái a
városi tervrajzok és térképek, amelyeket kollázsolt felszínekre varr vagy nyomtat, és gyakran különféle kézírás-töredékekkel rétegez. egyik legfőbb ihletforrása a földi és szellemi történelem sok-sok rétege. Úgy véli, a régésszel ellentétben, aki egyre mélyebbre és mélyebbre ás, hogy az idő rétegeit feltárja, ő egyre több és több réteget rak egymásra a térképtöredékekből, nyomokból és jelekből, hogy így fejezze ki az időt, és az emberben, a történelemben meghúzódó rejtélyeket. Szívesen használ ókori településtérképeket éppúgy, mint modern metróvonalak és úthálózatok térképeit, hogy így őrizze meg egy adott hely és kor lakosainak szellemét. a térképek, labirintusok, útvesztők és bomladozó falakon hagyott nyomok gazdag asszociációs terepet biztosítanak, hogy elmélyedjünk életünk és körülményeink megértésében. Közelebbről vizsgálva quiltjeit megfigyelhetjük,
hogy a régi és új várostérképek, amelyek hol valós helyeket, hol fantáziabeli színtereket mutatnak be, a metró- és útvonalak rajzai, az útvesztők és az áramkörök hálózatszerű szerkezetet alkotnak, és a textilek szőtt struktúrája is ezt a képzetet erősíti, mert az is a városi hálózatokra emlékeztet. a nagyon lazán szőtt vászontól a vastag pamutszövetig, sőt a nemezig terjed a műveiben felhasznált anyagok skálája.”
városi tervrajzok és térképek, amelyeket kollázsolt felszínekre varr vagy nyomtat, és gyakran különféle kézírás-töredékekkel rétegez. egyik legfőbb ihletforrása a földi és szellemi történelem sok-sok rétege. Úgy véli, a régésszel ellentétben, aki egyre mélyebbre és mélyebbre ás, hogy az idő rétegeit feltárja, ő egyre több és több réteget rak egymásra a térképtöredékekből, nyomokból és jelekből, hogy így fejezze ki az időt, és az emberben, a történelemben meghúzódó rejtélyeket. Szívesen használ ókori településtérképeket éppúgy, mint modern metróvonalak és úthálózatok térképeit, hogy így őrizze meg egy adott hely és kor lakosainak szellemét. a térképek, labirintusok, útvesztők és bomladozó falakon hagyott nyomok gazdag asszociációs terepet biztosítanak, hogy elmélyedjünk életünk és körülményeink megértésében. Közelebbről vizsgálva quiltjeit megfigyelhetjük,
hogy a régi és új várostérképek, amelyek hol valós helyeket, hol fantáziabeli színtereket mutatnak be, a metró- és útvonalak rajzai, az útvesztők és az áramkörök hálózatszerű szerkezetet alkotnak, és a textilek szőtt struktúrája is ezt a képzetet erősíti, mert az is a városi hálózatokra emlékeztet. a nagyon lazán szőtt vászontól a vastag pamutszövetig, sőt a nemezig terjed a műveiben felhasznált anyagok skálája.”
Charlotte Yde textilművész, Dánia