Fotók: Keppel Ákos
KARSCH MANFRED
festészetéről
„A meditatív megközelítés és a festői tradíciók tisztelete kiemeli és hangsúlyossá teszi Karsch Manfred színvilágát. A tárgy megformálása és a tárgy színe számára konkrét és absztrakt színekben és formákban oldódik fel. Aztán ez a színvilág-rend egy kísérleti energiába oldódik, egészen addig, míg a belső világ ragyogása, az alkotói egyéniség vissza nem tükröződik benne. Aligha volna lehetséges valamiféle szabályt levonni ebből, a művész minden lehetőséget megenged magának. A világos színek például lehetnek az előtér felidézői, ám utalhatnak lágyan a háttérre is. Árnyékokat vetíthet elő a színjáték, és a felületek is erősíthetik a tónusokat. Egy helyütt a reneszánsz költői színharmóniája, másutt pedig az éles, minimálkróm-plaszticitás. Ami talán a meglepőbb, hogy a színek vezérelte kompozíciót mennyire áthatja az érzelmektől vezérelt rendszeresség.
Ezek a dolgok egy varázslatosan magas, gazdag érzelmi világba repítenek bennünket. Így tekintve a dolgot, nemcsak az egyes képek kerülnek az előtérbe, hanem sokkal inkább az a melodikus kontinuitás, az a zene, ami ez egyik képtől a másikig vezet minket”.
Részlet
Cseh Borbála művészettörténész
tanulmányából
Back to Top