Fotók: Keppel Ákos
„…Mengyán korunk természettudományos világképét, az általa létrehozott új minőségű térgeometriai struktúrákat az érzékelhetőség esztétikai szinten ábrázolja…”
„…Mengyán az alkotói képzelet – az új, modern technika – felhasználásából kiindulva újraszervezi, újraartikulálja a belső és külső világra vonatkozó érzékelési tartományokat…”
„…Mengyán tehát új elemet visz be a konstruktív képzőművészeti nyelv értelmezési rendszerébe. Mindezeket úgy, hogy az általános érvényűség úgynevezett térszervező variánsai nem zárják ki,
hanem feltételezik azt a bizonyos alkotói intuíciót. Sőt, a képzőművészeti tér modern felfogásával, ontológiai módon továbbviszi minden kor művészi formáinak megújult értelmezését. Ebből a konstruktív
nyitott szemléletből következik egy olyan dinamikus-tranzitív térnek a vizuális világa, amelynek koordinátái, szemben a klasszikus tanítással, szemléletileg is változóak, és egyúttal létrejön annak a
lehetősége, hogy megkülönböztessük az eltérő, már-már metafizikai érzékelését, ami elvezet a tér valamely vizuálisan (is) szilárdnak tetsző formájának felismeréséhez.”
hanem feltételezik azt a bizonyos alkotói intuíciót. Sőt, a képzőművészeti tér modern felfogásával, ontológiai módon továbbviszi minden kor művészi formáinak megújult értelmezését. Ebből a konstruktív
nyitott szemléletből következik egy olyan dinamikus-tranzitív térnek a vizuális világa, amelynek koordinátái, szemben a klasszikus tanítással, szemléletileg is változóak, és egyúttal létrejön annak a
lehetősége, hogy megkülönböztessük az eltérő, már-már metafizikai érzékelését, ami elvezet a tér valamely vizuálisan (is) szilárdnak tetsző formájának felismeréséhez.”
Szilágyi András: A természet vizuális világa, Mengyán andrás munkássága