Fotók: Keppel Ákos
„Erdélyi Sándor kihasználva kíváncsiságából és kísérletező kedvéből fakadó, sokrétű anyagismeretét, egyszerre és bátran használja a művészeti és ipari célra gyártott anyagokat, festékeket. … A realisztikus tanulmányok készítése, a komoly rajzi felkészültség, éveken át tartó szorgos tanulás, az ábrázolás szabályainak, a mesterség fortélyainak elsajátítása, az eszköz és anyaghasználat tökéletesítése mellett, párhuzamosan kiteljesedő kísérletezőkedv a figuratívitás helyét átadja az absztrakciónak, hogy aztán egy új technikai felkészültségben, megújult és elmélyült anyagismerettel új minőségben ismét a figuratív elemek jelenjenek meg a képein. … A négy évszak még nonfiguratív sorozat, sodró és lüktető színharmóniákkal és az áramlás irányával (mely figyelembe veszi az európai kultúrkör balról jobbra olvasó szemléletét). … Öreg, kiszáradt fák szimbolista képek, teljes viszszatérés a táji elemekhez. … A korábbi lángoló képekhez képest színhasználatukat tekintve ezek a festmények szinte monokrómok. … A másik újabban megjelenő, visszatérő motívum a sziklák, hegyek. Nagyon hasonló tematikájú sorozat ez, mint a fatörzsek, de itt, mivel a képtér nagyobb léptékű, nagyobb szeletét öleli át a világnak…”
Kirják Miklós
Back to Top